Modatun CryBaby Wahin soundi yhdistyy röyhkeään fuziin. Kokonaisuus on aggressiivinen ja raaka-soundinen pedaali.
Pedaalin ulkopuolella on vain yksi ''säätö'': hyvin järeä on-/off-kytkin, joka kytkee fuzzin päälle ja pois. Kytkimen pitää olla suuri ja kestävä sillä se on tarkoitus voida laittaa asennosta toiseen jalalla. Pedaalin sisäpuolella on lisäksi säätöä pedaalin outputille fuzzin ollessa päällä sekä potikka joka säätää fuzzin luonnetta ikävästä hyvin ikävään. Läs Mer
Echoplex EP-3 nauhakaiku on kuuluisa herkullisen lämpimästä ja orgaanisesta modulaatiostaan. Sen soundi on yksinkertaisesti musikaalinen. Lopputulos on kuultavissa mm. Jimmy Pagen, Eddie Van Halenin ja Eric Johnsonin levytyksistä. Alkuperäinen EP-3 oli kallis, oikukas ja pienen matkalaukun kokoinen.
Echoplex Delay EP103 vie yhtä vähän tilaa efektilaudasta kuin esim. Phase 90. Kompaktin kokonsa lisäksi sen kontrollit ovat yksinkertaiset. Delay säätää efektin pituutta, Sustain toistojen määrän ja Volume signaalin voimakkuuden.
Volume potikkaa painamalla ''Age'' toiminnon saa päälle. Tehdasasetuksissaan pedaali kuulostaa kirkaalta ja selkeältä - aivan kuin juuri tehtaalta tullut ja täydellisesti kalibroitu aito EP-3. Age ''vanhentaa'' laitetta. Toistojen soundi tummuu ja läpi kuultaa vanhan nauhan säröisyys. Mitä pidemmälle potikkaa käntää sitä vahvemmaksi modulointi tulee, aivan kuten vanha ja rasitettu nauhakin tekisi EP-3 kaikulaitteessa.
EP103 on myös tap-toiminto aina 4 sekunnin viiveeseen asti. MXR M199 Tap Tempo-kytkin hoitaa asian(myydään erikseen) eikä vie tilaa kuin parin peukalon verran efektilaudasta. Kuiva signaali on täysin analoginen ja käyttää Constant Headroom-teknologiaa joka takaa täydet 20 volttia headroomia soundiin. Efektin voi säätää myös siten että poiskytkettäessä viimeiset nuotit hiipuvat hiljalleen eivätkä katkea heti. Pedaalin saa asetettua myös 100% efektoiduksi. Ulostulo ja sisäänmeno toimii myös stereona. Läs Mer
Tämä fuzz on muutakin kuin ulkoinen kopio Hendrixin omasta pedaalista. Käsityönä kasattu pedaali käyttää samaa upeasoundista BC108 transistoria joka oli Hendrixin Dallas Arbiter Fuzz Facen ytimenä. Läs Mer
Tällä paketilla pääset tutustumaan Dunlop Flow-sarjan plektroihin hyvin kattavasti!
Dunlop Flow Standard on yllättävän iso asia. Paksuudesta riippumatta sillä soittaminen on oikeasti vaivatonta. Pyöristetyt reunat ja teärävään kärkeen johtavat pyöreät hartiat saavat plektran liukumaan kieleltä toiselle ilman vastarintaa.
Flow on myös hyvin konsistentti: Sen Ultex-materiaali on jäykkää ja soittotuntuma pysyy hyvin samankaltaisena ohuempien ja paksumpien mallien välillä. Voit siis käyttää ohuempaa mallia kun halutaan iskuun lisää purevuutta ja paksumpia plektroja kun haluat attackiin iskevyyttä ja lämpöä. Flow sopii kaikkeen soittamiseen, kaikenlaisilla kitaroilla. FLOW-PLEKTRASTA YLEISESTI Flow-plektrojen suosio on ollut välitön ja huikea. Reunojen Flow-muotoilu suorastaan liukuu kieleltä toiselle. Soittaminen yksinkertaisesti tuntuu helpolta. Tarkat ja tekniset kuviot onnistuvat samalla helppoudella, vaikka Flow-mallit ovatkin paksuhkoja. Asia on yllättänyt useamman tunnetun kitaristin. Esimerkkinä John Petrucci ja Andy James, jotka siirtyivät malliin käyttöön yhden testin jälkeen. Ultex-materiaali soi tanakasti, selkeästi ja musikaalisesti.
aketti sisältää seuraavat soittolehdet ( 8 erilaista soittolehteä): Flow Standard .73mm Flow Standard .88mm Flow Standard 1.0mm Flow Standard 1.5mm Flow Standard 2.0mm Flow Jumbo 2.0mm Flow Jumbo 2.5mm Flow Jumbo 3.0mm Läs Mer
Alkuperäisten wah pedaalien sielu oli Fasel induktori. Se teki soundista niin hyvän kuin se oli ja tässä wahissa on juuri tuo pitkään vaikeasti saatavissa oleva induktori. Läs Mer
Max-Grip Jazz III Nylon -plektran grip on todella pitävä. Pienessä plektrassa pitävä pinta pääsee oikeuksiinsa, sillä alkuperäisen Jazz III -mallin suurin ongelma on ollut aina hikisissä näpeissä pyöriminen. Max-Grip Jazz III Carbon on tarkasti kontrolloitava plektra, jonka soundi on jossain ultexin ja nylonin välillä. Siinä on sopivasti räpsyä ja yläpäätä, etenkin Nyloniin verrattuna. Läs Mer
Tortex Jazz III on tarkkuustyökalu, jolla voi toteuttaa monia plektran kulmaan ja iskusyvyyteen liittyviä edistyneempiä soittotekniikoita hyvin pienillä kädenliikkeillä. Etusormen ja pukalon välisellä asennonmuutoksella plektraa saa kaivettua sormien välistä juuri tarvittavia määriä. Läs Mer
Tortex Jazz III on tarkkuustyökalu, jolla voi toteuttaa monia plektran kulmaan ja iskusyvyyteen liittyviä edistyneempiä soittotekniikoita hyvin pienillä kädenliikkeillä. Etusormen ja pukalon välisellä asennonmuutoksella plektraa saa kaivettua sormien välistä juuri tarvittavia määriä. Läs Mer
Tortex Jazz III on tarkkuustyökalu, jolla voi toteuttaa monia plektran kulmaan ja iskusyvyyteen liittyviä edistyneempiä soittotekniikoita hyvin pienillä kädenliikkeillä. Etusormen ja pukalon välisellä asennonmuutoksella plektraa saa kaivettua sormien välistä juuri tarvittavia määriä. Läs Mer
Max-Grip Nylon Standard on lämminsointinen, taipuisa, edullinen ja melko kestäväkin plektra. Max-Grip Nylonit on suunnattu kovempaa soittaville kitaristeille, joilla plektra lähtee helposti pyörimään näpeissä. Pitää myös muistaa, että kaikki nopeita linjoja soittavat kitaristit eivät käytä teräväkärkistä plektraa, vaan haluavat perinteisempiä malleja. Max-Grip Nylon toimii näille soittajille erittäin hyvin, sillä tarttuvapintaista plektraa on helppo kontrolloida. Sitä ei myöskään tarvitse puristaa raivolla. Liika puristaminen vaikuttaa attackiin ja soundiin monesti negatiivisella tavalla ja vie soittamisesta rentouden pois. Läs Mer
Max-Grip Nylon Standard on lämminsointinen, taipuisa, edullinen ja melko kestäväkin plektra. Max-Grip Nylonit on suunnattu kovempaa soittaville kitaristeille, joilla plektra lähtee helposti pyörimään näpeissä. Pitää myös muistaa, että kaikki nopeita linjoja soittavat kitaristit eivät käytä teräväkärkistä plektraa, vaan haluavat perinteisempiä malleja. Max-Grip Nylon toimii näille soittajille erittäin hyvin, sillä tarttuvapintaista plektraa on helppo kontrolloida. Sitä ei myöskään tarvitse puristaa raivolla. Liika puristaminen vaikuttaa attackiin ja soundiin monesti negatiivisella tavalla ja vie soittamisesta rentouden pois. Läs Mer
Max-Grip Nylon Standard on lämminsointinen, taipuisa, edullinen ja melko kestäväkin plektra. Max-Grip Nylonit on suunnattu kovempaa soittaville kitaristeille, joilla plektra lähtee helposti pyörimään näpeissä. Pitää myös muistaa, että kaikki nopeita linjoja soittavat kitaristit eivät käytä teräväkärkistä plektraa, vaan haluavat perinteisempiä malleja. Max-Grip Nylon toimii näille soittajille erittäin hyvin, sillä tarttuvapintaista plektraa on helppo kontrolloida. Sitä ei myöskään tarvitse puristaa raivolla. Liika puristaminen vaikuttaa attackiin ja soundiin monesti negatiivisella tavalla ja vie soittamisesta rentouden pois. Läs Mer
Eric Johnson Jazz III -plektralle tehtiin muotti soittajan omista plektroista ja alkuperäinen malli saatiin palautettua ennalleen. Mitä eroa näillä malleilla sitten on? Ensinnäkin Johnsonin versio on aivan hitusen leveämpi ja saman verran pidempi. Puhutaan siis maksimissaan 1mm erosta. Toinen eroavaisuus on ihan oikeasti hiukan isompi: Nykyinen Nylon Jazz III on kiiltäväpintainen. Eric Johnson -plektran pinta on mattaisempi, aivan samalla tavalla kuin Jazz III XL -mallinkin. Johnsonin malli on myös hieman taipuisampi nykymalliin verraten. Läs Mer
Flow-plektrojen suosio on ollut välitön ja huikea. Reunojen Flow-muotoilu suorastaan liukuu kieleltä toiselle. Soittaminen yksinkertaisesti tuntuu helpolta. Tarkat ja tekniset kuviot onnistuvat samalla helppoudella, vaikka Flow-mallit ovatkin paksuhkoja. Asia on yllättänyt useamman tunnetun kitaristin. Esimerkkinä John Petrucci ja Andy James, jotka siirtyivät malliin käyttöön yhden testin jälkeen. Ultex-materiaali soi tanakasti, selkeästi ja musikaalisesti. Läs Mer
Flow-plektrojen suosio on ollut välitön ja huikea. Reunojen Flow-muotoilu suorastaan liukuu kieleltä toiselle. Soittaminen yksinkertaisesti tuntuu helpolta. Tarkat ja tekniset kuviot onnistuvat samalla helppoudella, vaikka Flow-mallit ovatkin paksuhkoja. Asia on yllättänyt useamman tunnetun kitaristin. Esimerkkinä John Petrucci ja Andy James, jotka siirtyivät malliin käyttöön yhden testin jälkeen. Ultex-materiaali soi tanakasti, selkeästi ja musikaalisesti. Läs Mer
Flow-plektrojen suosio on ollut välitön ja huikea. Reunojen Flow-muotoilu suorastaan liukuu kieleltä toiselle. Soittaminen yksinkertaisesti tuntuu helpolta. Tarkat ja tekniset kuviot onnistuvat samalla helppoudella, vaikka Flow-mallit ovatkin paksuhkoja. Asia on yllättänyt useamman tunnetun kitaristin. Esimerkkinä John Petrucci ja Andy James, jotka siirtyivät malliin käyttöön yhden testin jälkeen. Ultex-materiaali soi tanakasti, selkeästi ja musikaalisesti. Läs Mer
Flow-plektrojen suosio on ollut välitön ja huikea. Reunojen Flow-muotoilu suorastaan liukuu kieleltä toiselle. Soittaminen yksinkertaisesti tuntuu helpolta. Tarkat ja tekniset kuviot onnistuvat samalla helppoudella, vaikka Flow-mallit ovatkin paksuhkoja. Asia on yllättänyt useamman tunnetun kitaristin. Esimerkkinä John Petrucci ja Andy James, jotka siirtyivät malliin käyttöön yhden testin jälkeen. Ultex-materiaali soi tanakasti, selkeästi ja musikaalisesti. Läs Mer
Gator Grip -plektrojen pinta on mattaviimeistelty ja tavallaan ''jauhoinen'', joka muuttuu pitkässä käytössä kiiltävämmäksi. Gator Grip -plektroilla on siis elinkaari joka vaikuttaa tuntumaan ja sointiin. Tämä ei ole missään tapauksessa negatiivinen asia vaan enemmänkin merkki siitä, että plektran suunnitteluun on käytetty aikaa ja vaivaa. Läs Mer
Gator Grip -plektrojen pinta on mattaviimeistelty ja tavallaan ''jauhoinen'', joka muuttuu pitkässä käytössä kiiltävämmäksi. Gator Grip -plektroilla on siis elinkaari joka vaikuttaa tuntumaan ja sointiin. Tämä ei ole missään tapauksessa negatiivinen asia vaan enemmänkin merkki siitä, että plektran suunnitteluun on käytetty aikaa ja vaivaa. Läs Mer
Gator Grip -plektrojen pinta on mattaviimeistelty ja tavallaan ''jauhoinen'', joka muuttuu pitkässä käytössä kiiltävämmäksi. Gator Grip -plektroilla on siis elinkaari joka vaikuttaa tuntumaan ja sointiin. Tämä ei ole missään tapauksessa negatiivinen asia vaan enemmänkin merkki siitä, että plektran suunnitteluun on käytetty aikaa ja vaivaa. Läs Mer
Gator Grip -plektrojen pinta on mattaviimeistelty ja tavallaan ''jauhoinen'', joka muuttuu pitkässä käytössä kiiltävämmäksi. Gator Grip -plektroilla on siis elinkaari joka vaikuttaa tuntumaan ja sointiin. Tämä ei ole missään tapauksessa negatiivinen asia vaan enemmänkin merkki siitä, että plektran suunnitteluun on käytetty aikaa ja vaivaa. Läs Mer
Jazz III on äärimmäisen tekninen plektra, joka ei sovi jokaisen soittotekniikalle. Todella monelle se kuitenkin sopii ja nämä soittajat pitävätkin plektrastaan kiinni kynsin ja hampain. Jazz III -plektraa käyttävät tuppaavat soittamaan sillä aivan kaiken kompeista leadeihin. Läs Mer
Jazz III on äärimmäisen tekninen plektra, joka ei sovi jokaisen soittotekniikalle. Todella monelle se kuitenkin sopii ja nämä soittajat pitävätkin plektrastaan kiinni kynsin ja hampain. Jazz III -plektraa käyttävät tuppaavat soittamaan sillä aivan kaiken kompeista leadeihin. Läs Mer
Jazz III -malli on ollut vuosia suosituimpien plektrojen joukossa. Todella moni soittaja kuitenkin kokee sen liian pieneksi. Jazz III XL on vastaus tähän ongelmaan. Enemmän tarttumapintaa, sama terävä kärki ja mieletön kontrolli! Läs Mer